Arbetslöshet..

2010-08-18, 13:58:56 / Kategori: Allmänt
Att vara arbetslös är inte det lättaste.. dom flesta som har jobb verkar tro att man inte försöker göra något åt det.
Vad jag vet så är det vi som gör allt vi kan, vi är inte supermänniskor.. ibland känns det som att alla ska kolla hur många jobb man sökt osv, sen efter det vill dom veta om man har kollat upp hur det gick å man ska ligga i för att dom ska vilja ha en.. Det dom inte vet är att vi gör allt detta redan. jag försöker så gott jag kan, jag mår skit dåligt av att inte ha nått jobb. tänker på det varje dag. Allt roligt man vill göra, alla saker man skulle behöva köpa, å så har man inte råd! det känns tungt.
Jag tycker att det är skit! Låt dom arbetslösa göra sitt ifred.. Har man ett förslag om jobb eller så kan man
ge det men man behöver inte vara som en jävla snut!
Dessutom kan AF ge upp, dom som jobbar där har ingen koll på nått, dom vill att man ska söka jobb på
arbetsplatser där dom kräver lång erfarenhet och utbildning! hur ska det gå till när man knappt har fått jobba nått
efter skolan?!

Det är en svår tid nu att få jobb, finns inte ens jobb på Max eller andra liknande ställen..
Å dom som har jobb å liknande tycker att man ska ta vad som hellst, det gör vi åxå iaf jag.. men när dom blir arbetslösa, söker dom bara jobb som dom vill ha! Tycker att det är konstigt hur man kan säga åt andra att göra en sak men inte göra det sj?

Har sökt drygt 25 - 30 olika jobb, finns ingen plats..
Idag ska jag söka till ett städföretag, så om jag har tur får jag jobb där! ska hålla tummar å tår :)


POSSAh



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?